• صفحه نخست
  • پرسش های متداول
  • تماس با ما
  • پورتال مشتریان
پرسش های متداول

نرم افزار کارابان بر روی چه سیستم عامل هایی نصب می گردد؟

نرم افزار کارابان بر روی تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز، از ویندوز XP به بالا قابل نصب می باشد.
گفتنی است ویندوز XP سرویس پک دو به دلیل ناسازگاری سیستم عامل با پایگاه داده SQL Server به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد ( سرویس پک سه آپگرید شده از سرویس پک دو نیز چنین شرایطی را دارد).
همچنین ویندوز ۸ به دلیل مشکلات متعدد همچون نصب .Net Framework نیز پیشنهاد نمی گردد.
۳۲ بیت و یا ۶۴ بیت بودن ویندوز نیز تفاوتی در عملکرد نرم افزار نخواهد داشت.
گفتنی است انجام تنظیمات مربوط به پشتیبانی سیستم عامل از زبان فارسی نیز از پیش نیازهای نصب نرم افزار می باشد.

نرم افزار کارابان از کدام پایگاه داده و چه نسخه ای استفاده می کند؟

نرم افزار کارابان از SQL Server ورژن ۲۰۰۵ و بعد از آن، به عنوان پایگاه داده استفاده می نماید.
دقت داشته باشید چنانچه بخواهید نرم افزار را از سیستمی به سیستم دیگر منتقل نمایید یا پشتیبان پایگاه داده آن را در محلی دیگر بازیابی کنید، لازم است حتما از SQL Server همان نسخه ای که در مبدأ نصب بوده و یا بالاتر استفاده نمایید.

آیا جهت نصب نرم افزار استفاده از خدمات پشتیبانی الزامی است؟

خیر. می توانید با استفاده از راهنمای نصب موجود در دی وی دی نرم افزار کارابان و یا فایل های آموزشی موجود در همین وبسایت، اقدام به نصب نرم افزار نمایید. بدیهی است بسته به شرایط کامپیوتر و یا سیستم عامل امکان بروز خطا نیز وجود دارد. با این وجود چنانچه از خدمات پشتیبانی استفاده نمایید، کارشناسان واحد پشتیبانی کارابان تمامی مراحل نصب و یا انتقال نرم افزار از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر را از طریق ریموت انجام خواهند داد.

آیا در صورت پایان خدمات پشتیبانی، نرم افزار و دستگاه حضور و غیاب از کار می افتند؟

خیر. به هیچ عنوان. ما در کارابان در تلاشیم با استفاده از ابزارهای گوناگون، طراحی هر چه کاربرپسندتر نرم افزارها و آموزش های تکمیلی، شرایطی فراهم آوریم تا مشتریان گرامی به راحتی و به صورت مستقل تمامی فرآیندهای مورد نیاز خود از محصولات را در اختیار داشته باشند و اخلال در عملکرد محصولات جهت ملزم نمودن مشتریان به استفاده از خدمات پشتیبانی را امری غیراخلاقی می دانیم.

جهت ارتقاء نرم افزار چه فرآیندی مورد نیاز است؟ آیا استفاده از خدمات پشتیبانی برای این امر الزامی است؟

ارتقاء نرم افزار کارابان در راستای افزایش سقف تعداد پرسنل و یا اضافه نمودن ماژول (مانند حقوق و دستمزد، پیامک و …) صورت می پذیرد که در این راستا فایل های مورد نیاز در قالب دی وی دی برای مشتری ارسال می گردد.
پس از طی فرآیندهای مربوط به خریداری ارتقاء، دی وی دی جدید به مشتری تحویل می گردد. چنانچه نصب قبلی به درستی انجام شده باشد و سیستم عامل نیز مشکل خاصی نداشته باشد، ابزار به روز رسان موجود در دی وی دی فرآیند ارتقاء را به صورت کاملا خودکار انجام می دهد. گفتنی است اکیداً توصیه می گردد پیش از به روز رسانی حتما از داده ها و فایل های نرم افزار پشتیبان گیری نمایید.
با این وجود در صورت استفاده از خدمات پشتیبانی، کارشناسان واحد پشتیبانی تمامی امور مربوط به ارتقاء نرم افزار را از طریق ریموت و در کمترین زمان ممکن و با بالاترین حد اطمینان انجام خواهند داد.

در هنگام اجرای نرم افزار با خطای قفل سخت افزاری مواجه می شوم، علت چیست؟

این مورد به چند دلیل می تواند پیش آمده باشد. نخست این که به طور کلی قفل سخت افزاری را به کامپیوتری که نرم افزار بر روی آن اجرا می شود (سرور در نسخه شبکه) متصل نشده است. قفل سخت افزاری نرم افزار کارابان به صورت یک دانگل USB می باشد که در هنگام خرید شما، تحویل گردیده است. قفل سخت افزاری را متصل نمایید.
چنانچه از اتصال قفل به کامپیوتر اطمینان دارید، ممکن است ایراد از پورت USB کامپیوتر باشد. در این گونه مواقع معمولا با اتصال قفل به پورت دیگر مشکل مرتفع می گردد. دقت داشته باشید با توجه با ساختار قفل های سخت افزاری، بهتر است این قطعات را به پورت های USB2 متصل نمایید و از اتصال آنها به پورت های USB3 که معمولا به رنگ آبی هستند اجتناب نمایید.
اگر هیچ یک از موارد بالا منجر به رفع مشکل نشد می توانید جهت ارسال قفل به بخش سخت افزاری شرکت، از طریق سامانه ی my.41378.ir اقدام نمایید. البته در صورت امکان می توانید قفل و سی دی را به صورت آزمایشی بر روی کامپیوتری دیگر نصب نموده و مورد را بررسی کنید.
لازم به ذکر است در تمامی مراحل بالا چنانچه خدمات پشتیبانی کارابان برای شما فعال باشد، می توانید از راهنمایی های کارشناسان استفاده نمایید.

از چه حافظه جانبی ای جهت تخلیه دستگاه استفاده کنیم؟

جهت تخلیه اطلاعات تردد پرسنل از روی دستگاه لازم است از حافظه فلش USB استاندارد با ظرفیت حداکثر ۸ گیگابایت که با ساختار FAT32 فرمت شده است استفاده نمایید.

در صورت فراموشی نام کاربری و رمز عبور نرم افزار چه مراحلی را می بایست طی نمود؟

پیش از هر چیز می بایست از طریق سامانه my.41378.ir اقدام به ثبت درخواست قفل گشایی نرم افزار نمایید. پس از تأیید درخواست، در صورتی که استفاده از خدمات پشتیبانی برای شما فعال باشد، می توانید با واحد پشتیبانی کارابان تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما، نام کاربری و رمز عبور نرم افزار را به حالت پیشفرض تغییر دهند.

چنانچه خدمات پشتیبانی برایتان فعال نبود نیز، پس از تأیید درخواست، از سایت www.41378.ir لینک شماره ۲۴ را دانلود نموده و مطابق دستور العمل آن اقدام نمایید.

در صورت قفل بودن منوی دستگاه و عدم دسترسی به کاربر مدیر چه مراحلی را می بایست طی نمود؟

ابتدا می بایست از طریق سامانه my.41378.ir اقدام به ثبت درخواست قفل گشایی دستگاه نمایید. پس از تأیید درخواست، درصورتی که استفاده از خدمات پشتیبانی برای شما فعال باشد، می توانید با واحد پشتیبانی کارابان تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما، منوی دستگاه حضور و غیاب شما را قفل گشایی نمایند.
چنانچه خدمات پشتیبانی برایتان فعال نبود، در پاسخ به درخواست شما، نشانی شرکت جهت ارسال دستگاه و قفل گشایی برایتان نمایش داده خواهد شد.

ساعت کاری کاراپرداز

ساعات کاری شرکت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ می باشد

نشانی شرکت

خیابان ولیعصر، نرسیده به مطهری، کوچه حسینی راد، ساختمان ۴۸

logo-samandehi

اطلاعات تماس با ما

تلفن واحد فروش:
۴۱۳۷۸ (۹۸۲۱) – ۳۰ خط

۸۴۶ ۸۰۰ ۸۸ (۹۸۲۱) – ۱۰ خط 

تلفن واحد پشتيبانی:
۱۸۳ ۰۰۰ ۴۳ (۹۸۲۱)

وب سایت ها

دستگاه حضور و غیاب کارابان
شركت مهندسی كاراپرداز
سامانه پشتيبانی كارا
سامانه حضور و غیاب تحت وب کارابان
دستگاه کنترل دسترسی کارابان
سامانه حضور و غیاب موبایل کارابان
فروشگاه اینترنتی کارامارکت
نرم افزار انبارداری انباردار
نرم افزار هوشمند سازی مدارس سرآمد
سامانه مدیریت مشتری کارسام
نرم افزار ارسال اس ام اس ساپک
پايگاه اطلاع رساني نمايشگاهها پارس تریدشو
دستگاه حضور غیاب و کنترل تردد
دستگیره هوشمند کارالاک

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت مهندسی کاراپرداز می باشد.

طراحی سایت توسط سایت ساز کارا

رفتن به بالا